söndag 31 december 2017

Avsnitt 20 - Ryskt nyår i Amerika

Ni kan lyssna på avsnittet här - Avsnitt 20 - Ryskt nyår i Amerika


Det är nyår i Amerika, brasan sprakar, kaffet är varmt och vi väver ihop vad vi hittills har hunnit med på kolonin. Det är ändå en hel del med tanke på att vi började i Oktober. Spirean har minskat drastiskt, ett potatisland är urgrävt. Två bäckar har blivit rensade, småborgerliga lökar är i marken och buskrosor planterade. En lindberså har blivit beskuren och små träd har tagits bort. Och säkert en massa annat jag glömt bort för tillfället :)


Vi spelade Finns i sjön med en rysk kortlek. Eta v ozerje heter spelet på ryska, tyvärr hittar jag inga ryska bokstäver på min dator men nått sånt ska det heta i alla fall. Det är inte lätt med ryska språket trots att vissa ord faktiskt liknar våra. Dam = Dama och som ni alla vet så är nej = net, uttalas njiet. Per vann denna gången men jag är säker på att han smygkikade på mina kort.


Vi önskar er alla en underbar nyår och ett gott nytt 2018! Det ska bli så roligt att få se hur detta året kommer förvandla kolonin. Det kommer hända en hel del, speciellt när våren börjar komma igång! Vi hoppas ni vill följa med oss på resan!

Många kramar från Anna och Per!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar